SILK MIX..

BRYLLUPS FLIRT..

Kimono TALES OF REBELS // Kjole H&M // Clutch CHANEL // Øreringe H&M // Sko SAINT LAURENT..

EFTER MANGE ÅR i modebranchen, har jeg bare måtte erfarer at man får ikke altid får, hvad men betaler for.. Jeg ved godt hvad ting koster at lave, og hvor mange led der er, før det rammer butikkerne, og for hvert led, er der nogen der skal betales. Jeg hængte min “sælger” hat på knagen for 3 år siden, og har faktisk ikke fortrudt det et sekund. I hvert fald ikke at jeg forlod min titel som tekstil bitch.

Jeg er sælger af blod og person, og jeg elsker kontakten med kunden eller slut forbrugeren – men kørende sælger i det omfang jeg var, det kommer jeg aldrig til at være igen. Ensomme nætter på hotel, og middagen kun i mit eget selskab et sted i Jylland. Sene aftener og tidlige morgener med kunder, som altid skulle brokke sig over, de ikke kunne få en style i sort, hvid og grå, på trods af, det ville de ikke have sidste sæson….grrrrr. de dage er ovre!

Derfor bliver jeg så f****** glad, når jeg går ind i H&M og kan finde sådanne en kjole jeg havde på i lørdags til 399,- som ligner den koster en million, dét er her hvor jeg føler jeg får noget for pengene – og nu skal vi ikke blive moralske, og kaste upassende gloser i hinandens retning. For må bare være ærlig og sige, at selvom man køber dyrt tøj og tror, fordi man giver 2000 kr for en sweater, så har dem der har lavet den fået en sky høj løn. Det er desværre en illusion – Sådan hænger det ikke sammen.

Hvis du giver 2000 kr for en trøje, så er det fordi der er nogen på vejen, der har fået mere guld end dem der arbejder på fabrikken. It´s a fact(!) Og en grim en. Men verden er et hamsterhjul og vi er alle luder i branchen i en eller anden form. Producent –> Brand –> Sælger –> Forbruger … Luder, luder, luder og luder… Os allesammen!

Hvis vi skal ændre det her mønster, så skal vi KUN købe økologisk og certificerede tøj, der er produceret under 100% korrekte forholdt.. Men så koster en t-shirt også 15-1700 kr og det kender jeg ingen der vil betale. Vi er en smid væk generation, som har det bedst med at shoppe hightstreet items, som er sæson og trend baseret, vi ikke vil savne til næste sommer ♥

Hvis vi skal ændre noget, så er det vores mindset!

Kys
R

4 kommentarer

  • Ej hvor er det rigtigt skrevet. Med flere års erfaring i butik blandt andet som manager i High street Topshop og High end Karen Millen, så kan jeg nikke genkende ved det hele.
    Men tvivler meget på at vi som forbruger ændre vores mindset. Desværre. Godt emne at tage op.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Rikke May

      Du har så ret – Åhhh SÅ ret ; ) Men folk der ikke har været i branchen.. For og bag den, har nogle andre opfattelser kvag medierne, hvordan det hænger sammen.

      XX
      R

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Dorte

    Lige det her synes jeg altså er noget sært noget at skrive 😳

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Rikke May

      Hvordan kan du skrive det, uden begrundelse? Jeg syntes det er et meget aktuelt emne at tale om. Folk der ikke er eller har været i branchen, har nogle forkerte ideer om, hvordan det hænger sammen!

      Men vi behøver jo ikke dele de samme holdninger ; )

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

SILK MIX..